راهنمای خرید ابزارآلات

کاربردها و تفاوت‌های اره عمودبر و اره افقی‌بر

کاربردها و تفاوت‌های اره عمودبر و افقی‌بر

اره عمودبر و اره افقی‌بر

اره‌های برقی انواع مختلفی دارند و در صنایع گوناگون از جمله نجاری، آهنگری، ساختمان‌سازی بسیار کاربردی هستند. یکی از مهم‌ترین ابزارها برای بریدن انواع چوب و فلز اره‌های عمود بر و افقی بر هستند که در هر کارگاهی وجودشان ضروری است. در این مقاله به بررسی کاربردهای این دو مدل اره می‌پردازیم تا بیشتر با این محصولات آشنا شوید و برای خرید اره عمود بر و افقی بر اطلاعات کافی را داشته باشید.

کاربردها و تفاوت‌های اره عمودبر و افقی‌بر

تفاوت‌ اره عمودبر و اره افقی‌بر

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو اره در زاویه برش آنهاست. همان‌طور که از نام این دو دستگاه پیداست از اره عمود بر که نام دیگرش اره چکشی است عموماً برای برش‌های عمود کاربرد دارد و طراحی اره برای این برش‌کاری ساخته شده است.

نحوهٔ برش در اره عمود بر به این‌گونه است که تیغه‌اره به‌صورت رفت‌ و برگشت از جهت بالا به‌ پایین و بالعکس حرکت کرده و سطح مورد نظر را برش می‌دهد. اما از اره افقی بر یا همان اره همه‌کاره برای برش صاف و یا منحنی چوب، پلاستیک، فلز و مصالح ساختمانی و… استفاده می‌‎شود. تیغ اره افقی بر با حرکت رفت و برگشتی که دارد به‌راحتی کار برش را انجام می‌دهد.

 

کاربرد اره افقی‌بر و اره عمودبر

کاربرد اره افقی‌بر

اره عمودبر و اره افقی بر طراحی و ساختار تقریباً ساده‌ای دارد و کاربر برای استفاده از آن نیاز به مهارت ویژه‌ای ندارد. اما کار با این مدل اره‌های برقی می‌تواند بسیار خطرناک باشد پس همیشه ایمنی را هنگام کار رعایت کنید. یکی از صنایعی که بیشترین استفاده را از اره‌ها دارند صنایع چوب و نجاری و باغبانی است. مثلاً با استفاده از اره افقی بر می‌توان چوب‌ها را در انواع شکل‌های مختلف از جمله الوارها تا ورق‌های چوبی را برش داد. همچنین از اره افقی بر برای هرس درختان و شاخه‌ها و باغبانی نیز میتوان استفاده کرد. اره افقی بر کاربردهای فراوان دیگری دارد از جمله در کشتارگاه‌ها برای برش گوشت و استخوان و در ساختمان‌سازی برای برش مصالح و لوله و در آهنگری برای برش ورق‌های نازک آهن استفاده می‌شود.

کاربردها و تفاوت‌های اره عمودبر و افقی‌بر

کاربرد اره عمودبر

بعد از آشنایی با کاربرد اره افقی بر به سراغ کاربردهای اره عمودبر می‌رویم. از اره عمودبر معمولاً برای برش قطعه‌های چوبی با ضخامت کم و برش‌های خاص استفاده می‌شود. این اره می‌تواند برش‌هایی با زاویه ۴۵ درجه را انجام دهد. همچنین از این اره جهت برش سطوحی که به‌راحتی قابل برش نیستند و طرح‌های خاص دارند استفاده می‌شود. از اره عمود بر هم مثل اره افقی بر می‌توان در صنایع مختلف استفاده کرد از جمله برش منحنی‌های فلزی یا برش لوله و یا برش کاشی و سرامیک و دیگر کاربردی که اره عمود بر دارد و شاید کمتر کسی از آن برای این که استفاده کند، برش فرش با این اره است شما می‌توانید با تهیه یک تیغه مخصوص مواد نرم از آن برای برش فرش و یا چرم، مقوا هم استفاده کنید.

کاربردها و تفاوت‌های اره عمودبر و افقی‌بر

خرید اره افقی‌بر و اره عمودبر

با مطالعهٔ این مقاله و آشنایی با کاربردهای انواع اره حالا می‌توانید محصول مناسب برای کار خود را تهیه کنید. امروزه در بازار ابزار با وجود برندها و مدل‌های مختلف شاید خرید یک ابزار باکیفیت کار آسانی نباشد؛ اما از جمله برندهایی که محصولات خوبی تولید می‌کنند برندهایی مثل رونیکس، توسن، ماکیتا، محک، هیوندای و بوش هستند. شما برای خرید یک اره باکیفیت و با گارانتی می‌توانید به سایت وی ابزار مراجعه کرده و اره متناسب با کار خود را سفارش دهید.

قیمت اره افقی‌بر و اره عمودبر

قیمت اره عمود‌بر و اره افقی‌بر به مواردی از جمله کیفیت، برند و گارانتی محصول بستگی دارد. اما همان‌طور که گفته شد ایمنی هم در کار با اره‌ها بسیار اهمیت دارد پس هنگام خرید توجه داشته باشید که یک اره ارزان‌قیمت شاید ایمنی و کیفیت لازم را نداشته باشد و کاربر در هنگام کار دچار مشکل شود. پس در هنگام خرید حتما به کیفیت اره توجه کنید و از برندهای معتبر خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *