راهنمای مرجوعی محصولات

اگر بنا به هر دلیلی درخواست تعویض و یا بازگشت کالای خریداری شده را دارید ما برای کمک در کنارتان هستیم. شما می‌توانید ظرف مدت ۷ روز پس از دریافت کالا اقدام به تعویض و یا بازگشت محصول کنید. دقت داشته باشید که امکان دریافت وجه کالا و یا خرید کالای دیگر برای شما وجود دارد.

کوشش وی ابزار برای به حداقل رساندن کالاهای معیوب

فروشگاه وی ابزار سعی دارد تمام توان خود را به کارگیرد تا محصول و کالای مورد سفارش به صورت سالم و با بسته بندی مناسب تحویل مشتریان عزیز گردد اما گاها به دلیل خطاهای انسانی از جمله نحوه‌ی حمل بار یا نحوه‌ی بسته بندی یا قرار گرفتن کالا زیر بار سنگین هنگام ارسال و حمل نقل باعث می‌شود صدماتی به خود کالا یا بسته بندی آن وارد شود و یا ممکن است در کارخانه هنگام تولید دچار ایرادات پنهانی باشد که تا زمان استفاده از آن معلوم نشود. بدین منظور فروشگاه وی ابزار تمهیداتی را در نظر گرفته که تا جای ممکن این مشکلات را به حداقل برساند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تمهیدات لازم وی ابزار برای سالم رسیدن سفارش ها به دست مشتری

  1. بسته بندی مناسب محصولات و سفارشات که مانع از شکستگی کالا یا پارگی یا له شدگی بسته بندی اصلی کالا در اثر حمل و نقل نامناسب می شود.
  2. تست و بررسی ابزار آلات برقی قبل از ارسال آن به مشتری جهت عیب یابی احتمالی آن، مخصوصا ابزار آلات شارژی که باتری و شارژر آن کاملا توسط وی ابزار چک و بررسی می گردد.
  3. احتیاط در حمل و نقل آن تا حد امکان
  4. استفاده از علائم هشدار دهنده نظیر برچسب کالای شکستنی یا کالاهای حساس به مایعات
  5. چک کردن تاریخ انقضا در محصولاتی که دارای تاریخ می‌باشند مثل: چسب ها یا رنگ های صنعتی
  6. استفاده از نایلون حباب‌دار برای محصولات بسیار حساس
  7. چسب کاری یا بسته بندی مجدد کالاهایی که از ابتدا بسته ی ضعیفی دارند و احتمال داده می‌شود که بسته بندی هنگام جابه جایی پاره شود و کالا آسیب ببیند یا مقداری از آن کسر شود مثل: بسته های الکترود که معمولا به دلیل وزن بالای آن‌ها بسته های آن هنگام جابه جایی پاره می شوند.

 

بازگشت یا تعویض کالا: هر فروشگاه اینترنتی سیاست مرجوعی یا تعویض کالای متفاوتی دارد اما غالبا اصول کلی وجود دارد که با وجود ضمانت اجرای قانونی همه ی فروشگاه‌ها موظف به رعایت هستند و اگر فروشگاهی آن را رعایت نکند با ضمانت اجراهای متعددی مواجه هستند .

قوانین مرجوعی یا تعویض کالا چه مزیت هایی را برای مشتری دارد؟ خرید اینترنتی تفاوت هایی با خرید حضوری دارد از جمله می‌توان به مواردی به عنوان مثال اشاره کرد:

  1. هنگام خرید اینترنتی به مانند خرید حضوری مشتری نمی‌تواند عیوب ظاهری قابل مشاهده محصول را بازدید کند و از سالم بودن محصول اطمینان حاصل کند. اما این مزیت به مشتری کمک می‌کند که اگر محصول دریافتی دارای ایراد بود تا مدت مشخصی که بستگی به سیاست مرجوعی فروشگاه دارد و حداقل مدت آن بر اساس قانون باید 7 روز کاری باشد، می تواند محصول خریداری شده را تعویض یا مرجوع نماید.
  2. ممکن است کالای ارسال شده با مشخصات مندرج در سایت دارای تفاوت های فاحشی باشد به عنوان مثال: مشتری دریل با سه نظام فلزی سفارش داده باشد اما دریل ارسالی دارای سه نظام پلاستیکی باشد که مشتری می‌تواند کالای مورد نظر را مرجوع کند و کالای مطابق سفارش خود را درخواست کند.
  3. وجود حق مرجوعی به کاربر این امکان را می‌دهد که با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهد و دلهره خرابی یا ناقص بودن کالا را نداشته باشد.

مرجوعی یا تعویض کالا در فروشگاه اینترنتی وی ابزار شامل چه مواردی می‌شود :

۱.اولین مورد که حق مرجوع یا تعویض کالا را برای مشتری فراهم می‌آورد این است که کالای خریداری شده از نظر شکل، ظاهر، فیزیک، مشخصات، برند مطابق با مشخصات عنوان شده در سایت وی ابزار نباشد.

  • وجود مغایرت در‌ کالای ارسالی باید حداکثر ظرف 48 ساعت پس از دریافت کالا از طریق فرم مرجوعی موجود در سایت به کارشناسان فنی تیم وی ابزار اطلاع داده شود.
  • اگر اطلاع از مغایرت محصول بدون استفاده از محصول قابل رویت باشد( مانند مغایرت در برند، مغایرت در‌ رنگ، مغایرت در مشخصات فنی که روی جعبه نوشته است) دستگاه به هیچ عنوان نباید استفاده شده یا حتی درب جعبه ی آن باز شود و کاملا به صورت پلمپ و شرایط اولیه بعد از هماهنگی با کارشناسان باز ارسال شود. در صورتی که تشخیص مغایرت بدون باز کردن جعبه کالا وجود دارد امکان مرجوعی تنها در صورتی مقدور است که کالا از بسته بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
  • در صورتی که تشخیص مغایرت تنها با باز کردن جعبه کالا ممکن باشد، جعبه اصلی کالا و بسته بندی آن به هیچ عنوان نباید دور انداخته شود و از صدمه یا ایجاد پارگی یا برچسب زدن یا نوشتن آدرس یا سایر مشخصات روی جعبه ی اصلی کالا جدا خودداری شود.
  • اگر مغایرت رویت شد مشتری باید تا حداکثر ظرف 48 ساعت آن را به کارشناسان وی ابزار اطلاع دهد و کالا را به همان شکل اولیه بعد از هماهنگی با کارشناسان پس بفرستد.
  • در صورتی که مغایرت توسط کارشناسان وی ابزار و سلامت کالا و بسته بندی آن تایید شد اگر کالای مورد سفارش موجود باشد همان کالا و اگر آن کالا موجود نبود کالای دیگر با هماهنگی و رضایت مشتری خدمت ایشان ارسال می شود و در غیر این صورت تمامی وجه پرداخت شده توسط مشتری و در همه‌ی موارد هزینه‌ی حمل باز ارسال کالا توسط فروشگاه وی ابزار به مشتری پرداخت خواهد شد.

۲.کالا پیش یا پس از استفاده دارای عیوب ظاهری باشند مانند شکستگی، روشن نشدن وسایل برقی یا دارای عیوب پنهان تری باشد مانند: شارژ نشدن باتری لوازم شارژی یا خراب بودن قطعه ای درون دریل ها یا مینی فرز ها و غیره

  • مشتری تا ۷ روز از زمان تحویل سفارش مهلت تست و بررسی از جهت سالم و سلامت بودن محصول را دارد. اگر عیب محصول بدون استفاده از آن قابل تشخیص باشد مثل: شکستگی یا سایر عیب های ظاهری، کاربر به هیچ عنوان نباید از محصول استفاده کند و باید آن محصول را به همان صورت اولیه در بسته بندی خود قرار دهد و تا حداکثر 48 ساعت از زمان تحویل این موضوع را با پرکردن فرم مرجوعی به کارشناسان وی ابزار اطلاع دهد.
  • اگر دستگاه ایراد ظاهری نداشته باشد و ایراد پنهانی آن به گونه ای باشد که کاربر جز با کارکردن با دستگاه متوجه آن نشود، می تواند در مهلت تست یعنی همان ۷ روز از تاریخ دریافت محصول، سفارش دریافتی را مرجوع کند و یا اگر محصول دارای گارانتی شرکتی باشد اختیار دارد آن را به گارانتی ارائه دهد یا آن محصول را مرجوع کند.
  • ارائه دستگاه معیوب به گارانتی حق مرجوع کردن دستگاه را از مشتری ساقط می‌کند.
  • هر گونه دخل یا تصرف یا هرگونه سعی و تلاش جهت تعمیر دستگاه معیوب یا چسباندن قطعه‌ی شکسته شده حق مرجوعی کالا را از مشتری ساقط می‌نماید.
  • قبل از استفاده از دستگاه دفترچه راهنمای آن اگر فارسی باشد باید مطالعه شود در غیر اینصورت خرابی ناشی از استفاده ناصحیح یا تعدی یا تفریط در استفاده از دستگاه حق مرجوعی یا تعویض را از بین می برد.
  • محصولات بنزینی و روغنی تنها زمانی که بنزین یا روغن در آن‌ها ریخته نشده باشند قابل مرجوعی هستند.
  • اگر دستگاه از چند بخش مختلف تشکیل شده باشد مانند: دریل شارژی و یکسری از این اجزا خراب باشند مانند: باتری یا شارژر آن، قسمت خراب آن فقط تعویض می‌شود و اصل جنس به دلیل خرابی جزء کوچکتر قابل تعویض یا مرجوعی نیست. به عنوان مثال: دریل شارژی که اگر باتری آن خراب باشد، باتری تعویض می‌گردد یا اگر شارژر آن دریل خراب باشد شارژر تعویض می‌گردد و کل دریل قابلیت مرجوعی به دلیل خرابی جزء کوچک تر را ندارد مگر به نظر کارشناسان وی ابزار که جزء کوچک تر و مستقل قابلیت تعویض جداگانه را نداشته باشد.
  • خراب محسوب شدن یک محصول باید مناسب با تعریفات عرفی از خرابی محصول باشد و خرابی محصول باید توسط کارشناسان وی ابزار تایید شده باشد. خرابی محصول شامل عقیده ی شخصی افراد در مورد کالا نمی‌باشد.
  • وجود بعضی از خطوط روی دستگاه به دلایل مونتاژ نامناسب یا ضایعات داشتن قسمت های پلاستیکی آن به دلیل تزریق پلاستیک نامناسب جزو تعاریف خرابی دستگاه محسوب نمی‌شود.
  • خرابی دستگاه به این معنی است که دستگاه دارای نقصان یا زیادتی باشد که روی عملکرد دستگاه تاثیر موثر و مستقیم بگذارد و وجود خط و خش یا نقصان های بسیار جزئی که هیچ تاثیری بر عملکرد یا کارکرد دستگاه ندارد به معنی عیب یا خرابی دستگاه نیست.

۳.کالای تحویل داده شده باید نو و بدون استفاده قبلی باشد و اگر کالا مستعمل یا استفاده شده باشد مشتری حق مرجوعی دارد.

  • کالای سفارش داده شده باید نو و بدون استفاده دست مشتری برسد و در صورتی که کالا مستعمل یا استفاده شده باشد مشتری می‌تواند ضمن عدم استفاده مطلق از دستگاه و نگهداری کالا و جعبه آن با همان شرایط اولیه هنگام دریافت کالا، آن را ظرف ۴۸ ساعت از طریق فرم مرجوعی به اطلاع همکاران ما در وی ابزار برساند.

۴.در صورتی که در سایت وی ابزار کالای خاصی با گارانتی شرکتی معرفی شده باشد ولی کالای تحویل داده شده فاقد گارانتی شرکتی باشد مشتری حق مرجوعی دارد.

  • اگر مشتری کالایی را در سایت با ضمانت و گارانتی شرکتی به مدت زمان مشخص خریداری کرده باشد ولی محصول فاقد گارانتی باشد یا آنکه مدت زمان گارانتی آن از مدت زمان اعلامی در سایت کمتر باشد، می تواند بدون استفاده مطلق از دستگاه و بدون ایجاد هرگونه صدمه یا پارگی به کارتن و جعبه اصلی دستگاه آن را از طریق فرم مرجوعی، مرجوع نماید.
  • مشتریان عزیز توجه نمایند که هرگونه استفاده از دستگاه حق مرجوعی آن را به دلیل نداشتن ضمانت یا مغایرت زمان آن در سایت را از بین می برد حتی اگر بعد از استفاده متوجه نبود گارانتی یا مغایرت زمان آن شود. پس لطفا خرید دستگاه قبل از استفاده حتما از گارانتی و مدت زمان آن اطمینان حاصل نمایید.

۵.انصراف مشتری از خرید خود در سایت وی ابزار به هر دلیلی قبل یا پس از ارسال(پس از ارسال شرایط خاص وجود دارد.)

  • مشتری می‌تواند از خرید خود چه قبل از ارسال کالا چه بعد از ارسال کالا با توجه به شروطی صرف نظر نماید و تمام مبلغ پرداختی را باز پس بگیرد اما این نکته حائز اهمیت است که اگر کنسل کردن سفارش قبل از ارسال کالا باشد تمام مبلغ پرداختی مشتری ازجمله: هزینه ارسال به ایشان باز پس داده میشود اما اگر انصراف مشتری بعد از ارسال کالا باشد مشتری می‌بایست تمام هزینه های ارسال کالا و باز پس کالا را خود متحمل شود.
  • انصراف از خرید به غیر از دلایل بالا مثل:( خرابی، مغایرت محصول، مغایرت گارانتی و غیره) تنها در صورتی قابل پذیرش است که کالا به هیچ عنوان استفاده نشده باشد و کالاهایی که دارای پلمپ و بسته بندی آکبند هستند به هیچ عنوان باز یا تست نشده باشند. اگر کالا دارای بسته بندی مشمایی یا همان شیرینگ می‌باشد، این بسته بندی پاره یا حذف نشده باشد و کالا کاملا آکبند و بلا‌‌ استفاده، مانند زمان ارسال شده باز پس فرستاده شود.
  • توجه داشته باشید که هرنوع مرجوعی باید از طریق ارسال درخواست در فرم مرجوعی انجام شود.

۶.کسری اقلام همراه کالا

  • در صورت کسر بودن اقلام همراه کالا مشتری می‌تواند اقلام همراه کالا را درخواست کند و مجموعه وی ابزار موظف است اقلام همراه در عکس و یا توضیحات را به صورت رایگان برای مشتری ارسال کند در غیر اینصورت مشتری می‌تواند کالای سفارش داده شده را مرجوع کند و فروشگاه وی ابزار موظف است تمامی هزینه های پرداختی ازجمله: هزینه خرید جنس و هزینه ارسال و باز پس ارسال آن را به مشتری پرداخت نماید.
  • مشتری تنها ۷ روز از روز تحویل زمان دارد که نسبت به مرجوعی کالا از طریق کسری اقلام همراه اقدام کند و باید در 48 ساعت اولیه کارشناسان ما را از طریق فرم مرجوعی مطلع سازد.

چگونه درخواست مرجوعی کالا را ثبت کنیم

اگر با توجه به مطالب گفته شده در بالا خود را دارای شرایط مرجوع یا تعویض کالا می‌بینید کافی‌ست فرم درخواست مرجوعی یا تعویض کالا را در قسمت انتهای سایت بیابید و با توجه به بخش های مختلف فرم آن‌ها پر‌ کنید. همکاران ما در طی تکمیل روند مرجوعی کالا کنار شما عزیزان خواهند بود.

نحوه‌ی باز پس ارسال کالا

  • قبل از ارسال کالا حتما فرم درخواست مرجوعی کالا را در سایت وی ابزار تکمیل کنید. تا 48 ساعت آینده کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت تا واجد یا غیر واجد شرایط بودن مرجوعی را به شما اطلاع دهند. لطفا توجه داشته باشید که قبل از تکمیل فرم درخواست مرجوعی و تماس کارشناسان ما با شما از باز ارسال کالا بدون هماهنگی جدا خودداری نمایید.
  • برای ارسال کالا، تمام اقلام همراه آن باید در کنار کالا حضور داشته باشند و از ارسال ناقص مرسوله جدا خودداری فرمایید.
  • اگر کالای ارسال شده دارای هدایای مجزا باشد باز ارسال کالا باید همراه با هدایای داده شده باشد.
  • برای نحوه‌ی ارسال کالا حتما کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و شرکت حمل و نقل باز ارسال کالا را با شما هماهنگ خواهد کرد.
  • اگر کارشناسان وی ابزار شرکت حمل و نقل مشخصی را برای پس فرستادن کالا در نظر بگیرند ولی مشتری شرکت و روش متفاوتی را برای باز پس فرستادن کالا انتخاب کند، تمام هزینه‌ی ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود و هر‌گونه خسارتی که طی ارسال کالا به آن وارد شود مشتری ضامن خواهد بود.
  • کالایی که مشتری می‌خواهد مرجوع کند باید از صحت و سلامت بسته بندی آن اطمینان حاصل کند و اگر خسارتی بر اساس بسته بندی نامناسب به محصول وارد شود مشتری ضامن خواهد بود.
  • لطفا به هیچ عنوان از نوشتن شماره و یا آدرس یا هر یادداشت دیگری بر روی جلد یا جعبه‌ی اصلی محصول خودداری کنید.
  • لطفا از چسباندن برچسب یا چسبکاری جلد یا کارتن اصلی محصول خودداری فرمایید.

هزینه باز پس ارسال کالا به عهده‌ی کیست؟

  • اگر وجود عیب یا مغایرت در مشخصات فنی یا آسیب دیدگی ظاهری یا کسری اقلام همراه یا هر شرایطی که حق مرجوعی کالا را به تایید کارشناسان وی ابزار برساند، هزینه های مرجوعی کالا و تعویض آن با فروشگاه وی ابزار خواهد بود.
  • اگر شرایط مرجوعی کالا به تایید کارشناسان وی ابزار نرسد هزینه‌ی ارسال به عهده مشتری خواهد بود.
  • اگر مرجوعی کالا به دلیل انصراف از خرید مشتری پس از ارسال آن باشد هزینه مرجوعی به عهده مشتری خواهد بود.

نحوه‌ی رسیدگی به مرسوله‌های مرجوعی

  • پس از دریافت کالاهای مرجوعی، کارشناسان وی ابزار ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. پس از بررسی موارد مطرح شده، در صورت تایید ایراد کالا، وجه پرداختی مشتری به طور کامل و درکمتر از ۷۲ساعت کاری به حساب مشتری واریز می‌شود( مبلغ واریزی شامل هزینه نهایی پرداخت شده توسط مشتری شده و هزینه های ارسال کالا را نیز پوشش می‌دهد).
  • در صورتی که به تشخیص کارشناسان وی ابزار، کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت، مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، کالا برای مشتری ارسال می‌شود. در این شرایط تمامی هزینه‌های ارسال بر عهده مشتری خواهد بود.
  • در صورت خودداری مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مذبور به مدت یک‌ماه بصورت امانت نزد وی ابزار باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت وی ابزار در قبال کالا و زیان‌‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
  • اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل کارشناسی و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و وی ابزار در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد باز پرداخت وجه کالا- درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.
  • پس از دریافت و پذیرش کالا توسط وی ابزار، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین ۴۸ ساعت کاری زمان خواهد برد.

تضمین ۷ روزه‌ی وی ابزار در شرایط زیر از درجه اعتبار ساقط است:

  1. هرگونه استفاده، نگهداری و کارکرد ناصحیح و خارج ساختن محصول از شکل عادی
  2. هرگونه دستکاری و اقدام به سرویس، تعمیر یا تغییر در وضعیت کالا
  3. خرابی به دلیل استفاده از هرگونه لوازم جانبی و باتری غیر اصل و تأیید نشده از سوی شرکت
  4. مخدوش شدن یا دستکاری تاریخ یا شماره سریال در کارت گارانتی
  5. هرگونه ضربه خوردگی و تماس با مایعات و رطوبت و سرقت
  6. هرگونه کاستی در مرسوله نسبت به زمان تحویل گیری( از بین رفتن بسته بندی، فاکتور، کارت گارانتی و …)
  7. محصولات بنزینی و روغنی اگر داخل آنها بنزین یا روغن ریخته شود از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

 

تکمیل فرم مرجوعی کالا